20 febrer 2023 · 686
autor@
Laura Crosas Gonzalez
Dietista i Nutricionista




LA PASTANAGA

Els vegetals haurien de ser presents a taula tant a dinar com a sopar, per aquest motiu, com més varietat, color, textura i presentació hi hagi als plats al llarg de la setmana, menys avorrida serà la dieta i més acceptació a les verdures per part de petits i grans. 
 
D’entre totes les hortalisses, podríem dir que la pastanaga (Daucus Carota) és de les que ofereix més joc a la cuina, anant de la preparació més senzilla que és consumir-la en cru, fins a les coccions més elaborades com a estofats i postres. Es pot trobar fresca al mercat gairebé tot l’any i al ser una arrel, als mesos de fred és una gran aliada per caldos i cremes. La major part del seu pes és aigua i és molt poc calòrica perquè conté principalment hidrats de carboni i fibra. És un aliment que pot ser interessant en dietes per perdre pes, perquè sacia i dona un toc dolç a les receptes, a més a més, és ideal per picar entre hores perquè és cruixent i substitueix altres aliments més calòrics o processats. Els responsables del seu color taronja, els betacarotens, són els que aporten la majoria de beneficis d’aquesta hortalissa. És antioxidant i, per tant, interessant per combatre els radicals lliures i reforçar mucoses, pell, ungles i cabell i sobretot la vista. A més a més, està indicada tant en casos de restrenyiment, com de diarrea, com en gastritis. 
 
Quan escolliu les pastanagues, procureu que siguin fermes, brillants i no excessivament grosses. Afegiu-la crua a amanides ja sigui rallada o a rodanxes o feu-ne palets per picar entre àpats o sucar-la a salses i hummus. També podeu fer cremes de temporada juntament amb carbassa o per preparar caldo vegetal. Una altra opció és picar-la i saltejar-la amb altres verdures per guarnir plats de cereal complet o llegums, fer estofats o enfornar-la amb espècies i herbes aromàtiques. Finalment dins el sector de la rebosteria també és ben rebuda, sobretot per a preparar el famós pastís de pastanaga. 

 
Consumiu pastanagues de forma habitual i com més us agradin, així no deixareu escapar el potencial d’aquesta hortalissa d’arrel de color taronja i sabor dolç i podreu gaudir de tos els seus beneficis. 

 


Si compres alguna cosa a www.oida.cat mitjançant enllaços a les nostres històries i receptes, és possible que guanyin una comissió l'autor@ del post i les impulsor@s. Això ajuda a donar suport a els nostres veïns i veïnes. Aprèn més, tu també pots incentivar el comerç local recomanant productes de la terra, i treure’t un pico mentre ho fas! www.oida.cat/impulsa. Si no, ens pots enviar una propina 😘 www.oida.cat/propulsa





Comparteix a les xarxes!
Oidà, guanya punts!! Uneix-te a la llista dels dimecres! Cada dimecres un nou missatge al WhatsApp amb notícies de productors, establiments i productes que tens més a prop teu! Si formes part de la llista participaràs en un sorteig mensual d'un val de 10 a 100 euros !!!
autor@
Laura Crosas Gonzalez
Dietista i Nutricionista

Sóc la Laura Crosas Gonzalez, Diplomada en Nutrició Humana i Dietètica per la Universitat de Barcelona amb extensió Universitària de Nutrició Esportiva. Titulada en Naturopatia per la IFP Sanitaria Roger de Llúria i especialitzada en patologies digestives, sobrepès i obesitat. Des de fa més de 10 anys treballo a l’Herboristeria i Dietètica Salus de la Garriga on actualment també passo consulta.
Amb el contingut del bloc, pretenc promoure una alimentació i hàbits saludables que millorin la qualitat de vida de les persones i compartir la meva passió i coneixement sobre la nutrició, la cuina i aquells aliments dels que ens proveeix la terra.

Articles sobre el mateix tema
Altres temàtiques
Destacats
Herbes provençals
Herbes provençals

Ecoalimentaria: Tenda oberta al 2010 a Horta, amb distribució a domicili a Barcelona ciutat i província. Fruita i verdura ecològica, de temporada i proximitat i més de 1000 productes eco.