La teva veu
Jordi Bosch - Mama Fermenta
Molí de les Tinalles
Laura Solans
Laura Crosas Gonzalez
Oidà!
L'Encaix Espai de joc
Receptes Express
Nadine Campos
Rete Demos
Formatgeria Mas d'Eroles
Carme Pla Sancho
Eco Agricultura MARJALA
Associació Manou
Ton Rimbau
Horta de la Tuka
peix a casa
Mas Jalech
Reeducant les violències
Casa Bella natura
EcoBoulevard
Comarques al plat - Jo cuino en català
La Circular
El Rinclowncito
Xevi Gonzalez
CataNostrum
NO ÉS MÀGIA ÉS CUINA
Daniele Dibitonto
Peixateries La Garriga
Yolanda - La Perla Selecta
Elisenda Soler
Món Ferment
30 maig 2023 · 1082
autor@
Laura Crosas Gonzalez
Dietista i Nutricionista




EL RESTRENYIMENT

El restrenyiment és un símptoma comú que es caracteritza per femtes dures, dificultat i molèsties a l’evacuar i sensació de buidament incomplet. Pot ser puntual però si es cronifica i les deposicions són menors a 3 setmanals com a mínim als últims 3 mesos, pot empitjorar molt la qualitat de vida de la persona que el presenta. L’alteració de la motilitat intestinal té multicausalitat i pot ser primària o secundaria a patologies metabòliques, digestives o neurològiques, alguns medicaments o bé per estrès o ansietat; i empitjora amb un estil de vida poc saludable on falti activitat física, hidratació i fibra a la dieta. Identificar-la és molt important per tal d’aplicar el tractament o protocol correctes i més adients en cada cas. 
 
L’objectiu per millorar el restrenyiment és corregir els factors causants o empitjorants tractables, evitar les complicacions més habituals com les hemorroides o les fissures anals i augmentar el líquid i la fibra de la dieta. 
Cal assegurar una correcta hidratació amb aigua, caldos vegetals, infusions o aigua saboritzada i deixar de banda les begudes alcohòliques i els refrescs. Aportar fibra soluble i insoluble a la dieta amb fruites, mínim 3 al dia senceres i de temporada, consumir 2-3 cops a la setmana llegums, usant tècniques per millorar la tolerància, i llavors; augmentar la ingesta de vegetals a cada àpat i una d’elles en cru. Assegurar fruits secs i cereals complets acord amb el volum d’activitat física i crear midó resistent cuinant i deixant refrigerar 12h aliments com la patata, el moniato o l’arròs. Finalment, consumir quantitat suficient de greixos saludables com l’oli d’oliva verge extra, el de coco sense refinar, el peix blau petit o alvocats. 
Per millorar el restrenyiment també cal millorar els nivells d’estrès i mantenir-se actiu, es pot provar amb tècniques de relaxació i meditació, la pràctica esportiva, com córrer o anar amb bicicleta, realitzar ioga, escoltar música, ballar o cantar o fer qualsevol activitat que produeixi benestar. Cal establir horaris per reeducar l’organisme i adoptar una postura que afavoreixi el buidament, a més d’evitar reprimir les ganes d’anar-hi. També es recomana deixar tòxics com el tabac i si amb tot és insuficient, podeu demanar consell a la nutricionista per probiòtics o suplements de fibra o el remull de llavors com la xia o el lli. 
 
 
Si pateixis restrenyiment, informat de la causa i millora alguns dels teus hàbits alimentaris. Augmenta el consum de fruita, verdura i fibra, mou-te i hidrata’t i si no millora la situació, demana consell a la metgessa abans de començar a prendre algun laxant. 
  


Si compres alguna cosa a www.oida.cat mitjançant enllaços a les nostres històries i receptes, és possible que guanyin una comissió l'autor@ del post i les impulsor@s. Això ajuda a donar suport a els nostres veïns i veïnes. Aprèn més, tu també pots incentivar el comerç local recomanant productes de la terra, i treure’t un pico mentre ho fas! www.oida.cat/impulsa. Si no, ens pots enviar una propina 😘 www.oida.cat/propulsa





Comparteix a les xarxes!
Oidà, guanya punts!! Uneix-te a la llista dels dimecres! Cada dimecres un nou missatge al WhatsApp amb notícies de productors, establiments i productes que tens més a prop teu! Si formes part de la llista participaràs en un sorteig mensual d'un val de 10 a 100 euros !!!
autor@
Laura Crosas Gonzalez
Dietista i Nutricionista

Sóc la Laura Crosas Gonzalez, Diplomada en Nutrició Humana i Dietètica per la Universitat de Barcelona amb extensió Universitària de Nutrició Esportiva. Titulada en Naturopatia per la IFP Sanitaria Roger de Llúria i especialitzada en patologies digestives, sobrepès i obesitat. Des de fa més de 10 anys treballo a l’Herboristeria i Dietètica Salus de la Garriga on actualment també passo consulta.
Amb el contingut del bloc, pretenc promoure una alimentació i hàbits saludables que millorin la qualitat de vida de les persones i compartir la meva passió i coneixement sobre la nutrició, la cuina i aquells aliments dels que ens proveeix la terra.

Articles sobre el mateix tema
Altres temàtiques
Destacats
Formatge Ceretani Cheddar
Formatge Ceretani Cheddar

El Rebost del Pou Calent: Oferim productes a granel de proximitat o ecològics. Al Rebost hi pots trobar pasta, llegums secs i cuits, formatges, fruits secs, espècies, conserves, vins, galetes, g...