15 novembre 2021 · 853
Comparteix a les xarxes i guanya punts!! Uneix-te a la llista dels dimecres! Cada dimecres un nou missatge al WhatsApp amb notícies de productors, establiments i productes que tens més a prop teu! Si formes part de la llista participaràs en un sorteig mensual d'un val de 10 euros!

EL PORRO

Porro
(unitat)
La Garriga
Porro (unitat) La Garriga

Horta La Garriga: Productors de verdura i fruita i distribuïdors de alimentació en general



El porro (allium porrum) és una hortalissa que pertany a la mateixa família que l’all i la ceba, a la de les Liliàcies. És de sabor més suau però aromàtic, fulles grans i planes i bulb allargat. 
Tot i ser una planta resistent al fred i considerada d’hivern, ara es conrea tot l’any i la podeu trobar sempre fresca al mercat. 
Aporta poques calories perquè gran part del seu pes és aigua, però és molt saciant perquè conté força fibra que ajudarà a regular el trànsit intestinal i a evitar l’estrenyiment. És beneficiós per la gent hipertensa o amb retenció de líquids, per tenir un efecte diürètic gràcies a ser ric en potassi i baix en sodi i, el seu contingut en àcid fòlic, el fa un aliment interessant per a les embarassades. També destaca l’aport de vitamina C, magnesi i al·licina, un compost ric en sofre responsable de les seves propietats antibiòtiques, antitrombòtiques i reductores del colesterol. 
 
A la cuina pot ser incorporat a sopes, cremes, guisats o bullits però també pot ser l’ingredient principal si es fa per exemple al vapor, planxa, escalivat al forn o saltejat i s’afegeix algun condiment com julivert i ametlles picades i oli d’oliva verge.  Els dos plats més tradicionals amb porro són la vichyssoise, que és una crema de porro, i la porrusalda, plat típic de la cuina basca que és un estofat amb porro, ceba, patata i bacallà. Personalment, és una hortalissa que combina d’allò més bé amb totes les quiches casolanes. No oblideu que es poden aprofitar totes les parts del porro i que la part verda no es llença. Es poden aprofitar per donar més sabor als caldos o tallades finament a la juliana i saltejades a la paella per enriquir altres plats. 
 
Aprofiteu per afegir el porro tant a la cuina d’estiu en forma de cremes fredes, com a la cuina d’hivern dins dels caldos o en coccions llargues al forn, per així gaudir dels seus beneficis tot l’any.






Comparteix a les xarxes!
Oidà, guanya punts!! Uneix-te a la llista dels dimecres! Cada dimecres un nou missatge al WhatsApp amb notícies de productors, establiments i productes que tens més a prop teu! Si formes part de la llista participaràs en un sorteig mensual d'un val de 10 euros!
autor@
Laura Crosas Gonzalez
Dietista i Nutricionista

Sóc la Laura Crosas Gonzalez, Diplomada en Nutrició Humana i Dietètica per la Universitat de Barcelona amb extensió Universitària de Nutrició Esportiva. Titulada en Naturopatia per la IFP Sanitaria Roger de Llúria i especialitzada en patologies digestives, sobrepès i obesitat. Des de fa més de 10 anys treballo a l’Herboristeria i Dietètica Salus de la Garriga on actualment també passo consulta.
Amb el contingut del bloc, pretenc promoure una alimentació i hàbits saludables que millorin la qualitat de vida de les persones i compartir la meva passió i coneixement sobre la nutrició, la cuina i aquells aliments dels que ens proveeix la terra.

Articles sobre el mateix tema
Altres temàtiques
Destacats
Safrà 0,15gr
Safrà 0,15gr

El Rebost del Pou Calent: Oferim productes a granel de proximitat o ecològics. Al Rebost hi pots trobar pasta, llegums secs i cuits, formatges, fruits secs, espècies, conserves, vins, galetes, g...

Safrà 0,15gr
Safrà 0,15gr

El Rebost del Pou Calent: Oferim productes a granel de proximitat o ecològics. Al Rebost hi pots trobar pasta, llegums secs i cuits, formatges, fruits secs, espècies, conserves, vins, galetes, g...