La teva veu
mel el remei
Jordi Bosch - Mama Fermenta
Laura Solans
Formatgeria Mas d'Eroles
Clot de les Soleres
Oidà!
Nadine Campos
Avui Sortim
Molí de les Tinalles
Laura Crosas Gonzalez
L'Encaix Espai de joc
Receptes Express
Rete Demos
Carme Pla Sancho
Eco Agricultura MARJALA
Associació Manou
Ton Rimbau
Horta de la Tuka
peix a casa
Mas Jalech
Reeducant les violències
Casa Bella natura
EcoBoulevard
Comarques al plat - Jo cuino en català
La Circular
El Rinclowncito
Xevi Gonzalez
CataNostrum
NO ÉS MÀGIA ÉS CUINA
Daniele Dibitonto
Peixateries La Garriga
Yolanda - La Perla Selecta
Elisenda Soler
Món Ferment
29 agost 2022 · 1395
autor@
Laura Crosas Gonzalez
Dietista i Nutricionista




L'ALBERGÍNIA

L’albergínia no és una hortalissa amant del fred i, encara que la podeu trobar al mercat gairebé tot l’any degut al seu cultiu a hivernacles o per importació, el millor moment per consumir-la és durant l’estiu. 
 
L’albergínia (Solanum melongena) es presenta de forma ovalada o rodona, pell llisa, brillant i morada, encara que a vegades segons la varietat pot ser ratllada o també blanca, i de polpa blanquinosa i carnosa amb un punt entre amarg i dolç. Es consumeixen cuinades perquè crues poden ser indigestes i cal conservar-les al frigorífic fins al seu consum. Alhora d’escollir-les, prioritzeu aquelles sense taques, lluents i que cedeixin si s’aplica una lleugera pressió amb el dit perquè seran al punt. 
L’albergínia és pràcticament aigua, però també aporta fibra soluble, i algunes vitamines i minerals com vitamina A, vitamina C, algunes del grup B, potassi i antocianines. És per això que se l’hi atribueixen propietats antioxidants, diürètiques i interessants pel bon funcionament del fetge i la vesícula. Ara bé, pertany a la família de les solanàcies, la mateixa que el tomàquet o el pebrot, entre d’altres, que es caracteritzen per contenir solanina; un alcaloide present a la planta i al fruit que fa la funció de defensa i pesticida natural. Per a la majoria de gent no és tòxica, però per a algunes patologies pot estar contraindicada. Per aquest motiu, informat al teu dietista o nutricionista i si no et senten bé, al trobar-se la major concentració de solanina a la pell, les pots consumir pelades un cop cuinades. Per evitar que s’oxidin un cop tallades, o per reduir la seva amargor, un truc és deixar-les uns 30 minuts de remull amb aigua o amb sal fina i posteriorment passar-les per aigua per retirar la sal. Podeu fer-les al forn o bullides però eviteu coccions molt greixoses perquè absorbeixen molt d’oli.  Finalment, les podeu escalivar al forn, pelar quan siguin fredes i congelar-les per poder-les també gaudir durant els mesos de fred. 
 
Aquest estiu cuineu i tasteu receptes on l’ingredient principal sigui l’albergínia com el baba ganoush o mutàbal que és paté d’albergínia, la moussaka que és una lasanya on l’albergínia substitueix les plaques de pasta, l’escalivada; o farcir-les d’allò que més us agradi. Tots són plats ben saborosos, nutritius, tradicionals i saludables que de ben segur no us deixaran indiferents. 
 


Si compres alguna cosa a www.oida.cat mitjançant enllaços a les nostres històries i receptes, és possible que guanyin una comissió l'autor@ del post i les impulsor@s. Això ajuda a donar suport a els nostres veïns i veïnes. Aprèn més, tu també pots incentivar el comerç local recomanant productes de la terra, i treure’t un pico mentre ho fas! www.oida.cat/impulsa. Si no, ens pots enviar una propina 😘 www.oida.cat/propulsa





Comparteix a les xarxes!
Oidà, guanya punts!! Uneix-te a la llista dels dimecres! Cada dimecres un nou missatge al WhatsApp amb notícies de productors, establiments i productes que tens més a prop teu! Si formes part de la llista participaràs en un sorteig mensual d'un val de 10 a 100 euros !!!
autor@
Laura Crosas Gonzalez
Dietista i Nutricionista

Sóc la Laura Crosas Gonzalez, Diplomada en Nutrició Humana i Dietètica per la Universitat de Barcelona amb extensió Universitària de Nutrició Esportiva. Titulada en Naturopatia per la IFP Sanitaria Roger de Llúria i especialitzada en patologies digestives, sobrepès i obesitat. Des de fa més de 10 anys treballo a l’Herboristeria i Dietètica Salus de la Garriga on actualment també passo consulta.
Amb el contingut del bloc, pretenc promoure una alimentació i hàbits saludables que millorin la qualitat de vida de les persones i compartir la meva passió i coneixement sobre la nutrició, la cuina i aquells aliments dels que ens proveeix la terra.

Articles sobre el mateix tema
Altres temàtiques
Destacats
Safrà 0,15gr
Safrà 0,15gr

El Rebost del Pou Calent: Oferim productes a granel de proximitat o ecològics. Al Rebost hi pots trobar pasta, llegums secs i cuits, formatges, fruits secs, espècies, conserves, vins, galetes, g...